toluesoft

پروژه ی Kai راهی برای عرضه ی گوشیهای ۴ هسته ای ارزان قیمت تا پایان سال

تبلت Nexus 7 نسبت به قیمتش، محصول جالبی است. محصولی که دارای چیپ ۴ هسته‌ای Tegra 3 می‌باشد، صفحه نمایش ۷ اینچی با رزولوشن بالا داشته و ۸ گیگابایت حافظه‌ی فلش در نسخه‌ی معمولی وجود دارد. ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم و همه‌ی اینها تنها ۲۰۰ دلار هزینه دارد.

 

ممکن است بپرسید چه طور ممکن است؟ جالب است بدانید که گوگل تبلت ساخت ASUS را بدون هیچ سودی به فروش می‌رساند. اما اگر این تبلت کمی گران‌قیمت‌تر هم بود باز هم نسبت به تمام تبلت‌ها و گوشی‌های موجود در بازار، انتخاب بهتری می‌شد.

چرا این فاصله‌ی زیاد دیده می‌شود؟ گوشی‌ها با صفحات کوچک‌تر و ارزان‌تر ساخته می‌شوند، تنها تفاوت همین است، بقیه‌ی اجزای داخلی در گوشی‌ها و تبلت‌ها مشابه است. اما چرا قیمت گوشی‌ها و دیگر تبلت‌ها ۳ یا ۴ برابر تبلت گوگل-ایسوس است؟

این فاصله‌ی زیاد به زودی از بین می‌رود چرا که پروژه‌ی Kai در نهایت محصولاتی شبیه به Nexus 7 را روانه‌ی بازار خواهد کرد. Nvidia با کار روی این پروژه می‌خواهد محصولاتی ارزان قیمت را تا پایان امسال روانه‌ی بازار کند.

هدف اولیه‌ی پروژه‌ی Kai یا در واقع پلتفرم Kai، تبلت‌ها بود اما حالا که در این زمینه محصول موفقی عرضه شده، Nvidia تصمیم گرفته است که هدف پروژه را تغییر داده و به سمت تولید گوشی‌های ارزان قیمت با کارایی بالا حرکت کند. گوشی‌هایی که دارای پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای هستند.

خبر خوب این است که اولین گوشی هوشمندی که دارای پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای است Tegra 3 و قیمت خوبی دارد، قبل از پایان سال جاری وارد بازار می‌شود. یک کمپانی ناشناس چینی، اولین کمپانی است که این محصولات را تولید می‌کند و امیدواریم که آنها این گوشی را خارج از چین تولید کنند. در حال حاضر اطلاعات دقیق‌تری در این باره در دست نیست و باید منتظر باشیم.

تعداد بازدید : 28
اشتراک گذاری:
هنوز دیدگاهی ثبت نشده‌است.شما هم می‌توانید در مورد این مطلب نظر دهید

یک نظر اضافه کنید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد.زمینه های مورد نیاز هستند علامت گذاری شده *

امتیاز شما