"اگر مایکروسافت به ساختن سخت‌افزارها ادامه دهد، ما چه کاری باید انجام دهیم؟ آیا باید همچنان باید به مایکروسافت تکیه کنیم، یا بهتر است به دنبال جایگزین بگردیم؟ "

Acer، اولین تولید کننده بزرگ کامپیوترهای شخصی است که با تصمیم مایکروسافت برای ورود به بازار تبلت‌ها مخالفت کرده و هشدار داده که این حرکت ممکن است به ضرر کل صنعت کامپیوترسازی تمام شود.


به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، هنری وانگ از طرف Acer به Bloomberg گفته است: مایکروسافت از یک سو همکار ماست اما از طرف دیگر این حرکتش او را نه تنها با ما بلکه با تمامی تولید کنندگان کامپیوترهای شخصی، رقیب می کند. ما فکر می‌کنیم که تولید تبلت با نام تجاری مایکروسافت برای کل صنعت کامپیوترهای شخصی، تاثیر منفی خواهد داشت.

البته منظور اصلی وانگ، سرفیس، تبلت ساخت خود مایکروسافت است که این کمپانی می خواهد آن را در ماه اکتبر معرفی کند.

پیش از این نیز، جی تی وانگ، رئیس و مدیر عامل شرکت ایسر به فایننشال تایمز گفته بود: این حرکت روی اکوسیستم کامپیوترسازی دنیا تاثیر منفی به جا خواهد گذاشت. ما باید از مایکروسافت بخواهیم روی این مسئله بیشتر فکر کند. تولید سرفیس قطعا تاثیر بسیار بدی روی این صنعت خواهد داشت و ممکن است سایر برندها نسبت به این عمل واکنش منفی نشان دهند. مایکروسافت! این اقدام برای تو گران تمام خواهد شد! لطفا روی آن بیشتر فکر کن.

کمپل کان، رئیس بخش عملیات جهانی کامپیوترهای شخصی Acer نیز به فایننشیال تایمز گفته بود که کمپانی آنها متوجه گزینه‌های نرم‌افزاری دیگر شده است.

کان گفته است: "اگر مایکروسافت به ساختن سخت‌افزارها ادامه دهد، ما چه کاری باید انجام دهیم؟ آیا باید همچنان باید به مایکروسافت تکیه کنیم، یا بهتر است به دنبال جایگزین بگردیم؟
نظرات این کمپانی در حالی ارائه شده است که ویندوز ۸ هم اکنون بسیاری از تولید کنندگان کامپیوتر را قبضه کرده است. نسخه مخصوص متقاضیان این سیستم عامل ۲۶ اکتبر عرضه خواهد شد.